Reising

the BEST WELCOME home...I promise it will put a smile on your face :D

The BEST WELOCME home <3

KRAKOW weekend trip in PICTURES

Enjoying amazing food @ Cherubinothe BEST panna cotta EVERgood travel company Anna E & Anna WSalt mines just outside Krakowold town, Krakowthe dragon guarding the castle Wawel where all the kings a...

KRAKOW GUIDE -->where to EAT, SHOP, PARTY..what to SEE, DO ;-)

Det er mye å se i Krakow, og du kan glede deg. Krakow består hovesaklig avto bydeler, Rynek,gamlebyen og Kazimierz, det gamle jødekvartalet. Jeg vil anbefale på det sterkeste åbesøkede to konsentra...

a small update from Poland

Heisann bloggen, Helgen forsvant før vi visste ordet av det, Krakow er en fantastisk by jeg anbefaler degpå det sterkeste å besøke. Akkurat nå er jeg på vei bort til Anna for å lage litt sushi. I k...

EASTER-->Norwegian mountains, Bergen & KRAKOW

Heisann,Anna E, Anna W og jeg tilbringer slutten av påskeferien i Polens nydeligste by, Krakow. Påskehelgen koste jeg meg hjemme i Norge med M og familien. M stod på langrenn for første gang i sitt...

<3 J'aime PARIS <3

Jeg er allerede forelsket i Paris, det kryr av små kafeer, restauranter, bakerier, butikker, kunst, stilkledde mennesker, mopeder, små biler etc etcJeg var i Nice og Euro Disney med familien da jeg...

I'M OFF TO PARIS <3

Good morgen bloggen, Da setter jeg meg hvert øyeblikk på flyet for å tilbringe helgen i PARIS med mamma. Om jeg har tilgang til bloggen følger du selvfølgelig med på jenteturen =) Vi blogges, GOD H...

PICS SCUBA DIVING & HYPERBARIC MEDICINE--> DO IT SUBSEA

Vi har den siste tiden hatt undervisning i nabobyen Gdynia. Arbeids relaterte sykdommer innenfor områdene shipping, off shore, hyperbaric medicine(dykking, gruve arbeid etc) er kanskje ikke det før...

update PORTUGAL-->NORWAY-->SWEDEN-->POLAND

Jeg ankom Polen tidlig mandag morgen med båten fra Sverige. Reiseruten min (fly lørdag fra Portugal til Norge, buss 2 timer fra Gardermoen, biltur 8 timer på søndag til sør Sverige og båttur på 12 ...

lunch @ the BEACH in SUNNY Portugal :D

God morgen,Det finnes ikke en bedre måte å starte dagen på enn med: en kopp kaffe, jordbær og hjemmelagetsjokolade mousse :D Anna ankom Lisboa i går og vi spanderte dagen med lunsj på stranden, omv...

PARIS & LONDON vs GYN & OB studies.....PICTURE UPDATE

God morgen kjære leser, Da er jeg vel tilbake i Portugal og sitter bøyd over gynekologi og obstetrikk bøkene. Mandag hadde jeg valget om å følge med M på en romantisk tur til Paris og London, men a...

another small update from Malaysia =)

Heisann bloggen,Internett er noe ustabilt her på Pangkor Island utenfor Malaysia. Jeg kommer med ferdig oppdatering fra Kuala Lumpur og første del fra Pangkor i løpet av morgendagen(av en eller ann...

small update from KUALA LUMPUR, MALAYSIA

God morgen,Her i Kuala Lumpur er det sol, 32C, hyggelige mennesker, fantastisk mat og en masse inntrykk. Vi bor på Renaissance hotell i hjertet av storbyen med utsikt til twin towers/petronas tower...

lunch @ the beach in PORTUGAL, now takeoff-->MALAYSIA :D

Jeg sitter her i Portugal med solen som skinner inn igjennom vinduet, ingen snø på bakken, og har faktisk nettopp spist lunsj på stranden! Hvert øyeblikk drar Marco og jeg til Malaysia, hvor vi før...

3 WEEKS VACATIONS-->stay tuned ;P

2 eksamener er overstått med gode resultater, det er fredag og jeg starter i dag 3 uker ferie. Turen går til Sverige, Norge, Portugal og sist men ikke minst Malaysia. Jeg står med hodet i diverse b...

countdown for Norway, Portugal & MALAYSIA!!!!!!

Heisann, I dag hadde vi tredje og siste del av eksamen i oftalmologi, jeg syntes det var vanskelig. Ettersom jeg landet kl 23:30 i går kveld og fikk alt for lite søvn i natt gjorde det sikkert ikke...

a great IDEA --> STANLEY & PRESIDENT OBAMA

Da jeg gikk 2 året på VGS gjorde jeg utveksling til USA hvor jeg bodde hos en amerikansk familie i nærheten av Chicago. Vi har siden jeg flyttet tilbake til Norge hatt god kontakt, og for en tid ti...

WHAT TO SEE & DO IN MALAYSIA??? GOOD WEEKEND :D

Jippay, det er HELG og alle hjerter gleder seg. I dag skal vi feire Anna sin bursdag med 4 retters kinesisk middag laget av kjæresten hennes(snakk om luksus), og deretter blir det ut på byn. I morg...

the VERY BEST OF SPAIN HERE

Om du noen gang tar turen til Spania er tapas "et must". De kommer i alle mulig former og mine favoritter er queso manchego(fantastisk god ost) og jamon serrano(skinke fra svart gris). Ut...

REALITY IS KNOCKING @ MY DOOR.....

Jeg tviholder på boble tilværelsen jeg har levd i siste uken selv om reality is knockingat my door. I morgen setter jeg meg på flyet tilbake til Gdansk, Polen og medisinstudiene. I godt selskap går...

update from SPAIN =)

Good morning,What a luxurious time we live in; the possibilities to travel between countries are endless and we have the possibility to feel liberal and enjoy the cultures of different countries.On...

off to Granada & Sierra Nevada, SPAIN for ski VACATIONS =)

God morgen, I går nøt vi 18C og solnedgangen på stranden, og deretter en livlig familiemiddag. I stedet for å dra til Sierra de Estrela her i Portugal setter vi oss snart i bilen og drar til Granad...

off to PORTUGAL for surf & snowboard =)

I'm off to Portugal for a surf and snowboard vacation combined ;-) I'll of course update the blog if I've access from Portugal =) Wish you a wonderful week =)

Portugal ---> Poland

God morgen, Da resier jeg fra Portugal og tilbake til Polen.....jeg vil ikke reise fra M, det deilige bikiniværet, sangria, god vin, sushi middager, spa weekend på Madeira....en nye skoleuke og en ...

SPA weekend @ MADEIRA :D

Heisann bloggen, Jeg beklager svært dårlig oppdatering de siste dagene, men jeg ble stengt ute igjen fra blogg.no ettersom jeg blogger fra det store utland. Håper problemet er fikset nå, og at jeg ...

CHEAP AIRLINE TICKETS HERE ;-)

Ønsker du å kjøpe billige flybilletter og fremdeles få god kuneservice(hvem vil ikke det..)? Jeg resieren god del oghar bestilt billetter hos travelstart flere ganger. Det er billig, de er lett og ...

pictures from out trip to Geneva, Switzerland

Heisann, Kom nettopp hjem fra lunsj på stranden med søte Ines(en medstudent i Polen som kommer fra Portugal). Tiden går alt for fort når man ikke har sett hverandre på et par måneder. Nedenfor komm...

SURF, barbeque in PORTUGAL & now off to GENEVA

God morgen kjære leser, Da har jeg fått meg noen timers søvn....ble sittende alt for lenge med "jobb" og annet ting som må gjøres i går kveld. "to do" listen har en tendens til ...

NOBU SUSHI restaurant in London & the MICHELIN guide

The other day I went to London with Marco. We ordered fantastic English breakfast to the room before we went to the city center to meet up with some friends of mine which are doing an Erasmus excha...

back in Lisbon, Portugal

God kveld, Gosh tiden flyr av gårde, vi stod opp midt på natten(kl 03:30 for å dra tilbake til Lisboa). Vist får piloter reise en god del, men arbeidstidene er ikke de beste......på den andre siden...

small update from LONDON <3

Heisann bloggen, Dagen i London har vært fantastikk og fylt med inntrykk. Jeg kommer med oppdatering når vi kommer til Lisboa i morgen tidelig. =)---------------------------------------------------...

I'm off to LONDON =)

Heisann, Da står jeg med hodet i kofferten igjen og det er på tide å pakke for en liten London tur :D Ah, jeg elsker London, Mamma og jeg drar dit hvert år for en liten shopping tur, mye god mat og...

MINI VACATION @ the BEACH IN PORTUGAL =)

Heisann, Da er M kommet hjem fra jobb og vi tar oss en mini badeferie. Bilder og oppdatering kommer i morgen kveld =) GOD HELG =)--------------------------------------------------------------------...

passing over the ALPS in the SUNRISE

Heisann, I går ble en lat dag etter retur fra Tyskland. Solen forsvant bak en sky og vi tilbrakte dagen med godis, popcorn og filmer =)I dag skinner solen fra skyfri himmel og det er tid for en tur...

the BMW factory in Munich, Germany

God kveld, Vi har hatt en fantastisk dag i Munich, Tyskland. Vi startet dagen med en stor, god frokost. Deretter drog vi til BMW fabrikken(rett ved olympiaparken) hvor vi spiste lunsj og deltok på ...

good evening from MUNICH, GERMANY

Heisann, Vi startet dagen med lunsj ved stranden(se bilder), deretter ble det flytur til Munchen hvor vi nå har inntatt en god middag(sushi restaurant rett ved hotellet ;-) ). I morgen har vi plane...

<3 PORTUGAL, sun, beach, surf, SUSHI <3

Heisann, Nå sitter jeg her på Gardermoen. Flyet mitt skulle gått kl 12, men ble kansellert. Jeg har blitt booket om og skal nå fly med selskapet M jobber for i stedet for. Det er veldig greit etter...

off to PORTUGAL & my dear M <3

God morgen bloggen,I går besøkte vi lillesøster Pia som har flyttet inn i en stor leilighet sammen med noen andre klassevenninner. Leiligheten er nærmeste nabo til det kongelig slottet og ligger kj...

mussels damped in white wine and fish soup with garlic bread

I dag har vi vært på ekte harry tur til Sverige, Strømstad. Masse shopping =) Hadde jeg bodd på Østlandet hadde jeg tatt turen minst 2 ganger/mnd. Kommer med bilder litt senere av nye klær. Nå blir...

off to SWEDEN today

God morgen, Har spist en stor, god frokost og nytt utsikten fra balkongen. Nå setter vi kursen mot Sverige for en liten dagstur. Det lukter luft i høsten her i Fredrikstad og det er nesten godt og ...

STRAWBERRY KISS & BRUCHETTA

Heisann, blitt dårlig oppdatering her i dag ettersom jeg dagen min har bestått av følgende;-stod opp kl 07 for å pakke og rydde leiligheten-drog til flyplassen i veldig godt tid og fikk komme med N...

BILLIGSTE FLYBILLETTENE i Norge finner du HER :D

Heisann, En liten tur hjemom før jeg skal ut på middag med noen venner. Tenkte jeg skulle tipse deg om hvor du finner de billigste flybillettene. De finner du nemlig på DENNE og DENNE siden :D GOD ...

SUSHI in the sunset & Surf movies from Portugal =)

Heisann, Her kommer en liten update fra kvelden; Marco surfet en stund med noen kompiser mens jeg filmet, og deretter spiste vi sushi til solnedgangen. Nå blir det film, og forhåpentligvis hiver je...

SOL & sommer Hilsen fra fantastiske Portugal

Hei og hopp i Portugal er livet på topp, Dagen har bare forsvunnet, og ettersom Portugal ligger 1time etter Norge i tid er det i alle fall veldig sent for dagens første innlegg. Jeg ankom Portugal ...

årets første bad i Norge =)

Da var vi hjemme i Bergen igjen og har grillet. På vei hjem traff vi familien på solstrand hvor vi solte og fikk unnagjort årets første bad i Norge :D Jeg holder på å laste opp bilder fra de siste ...

på besøk hos Signe i Solvorn, Sogndal

God morgen kjære leser, Hvordan står det til? Marco og jeg bestemte oss for å dra innom Signe i Solvorn, Sogndal i går. Signe har besøk av kjæresten Gabriela og det ble sene nattetimer før vi kom o...

GLACIER WALKING/ISBRETUR @ Folgefonnen glacier IN NORWAY

Isbrevandring. Jeg deltok i går på isbrevandring på Folgefonnen isbre. Det var en opplevelse jeg sent, om noen gang vil glemme. Sol fra skyfri himmel, vår fantastiske guide Hans, og en kunde servic...

GODE FERIETIPS

God søndag og god formiddag, Jeg satt nettopp og leste nettavisen vg.no og kom over noen gode ferietips jeg vil dele med deg;-ta med deg 2 betalings kort når du reiser på ferie, ikke ha de på samme...

AFRIKA MINNER...rart og godt å være tilbake..

Sitter og ser litt på bilder fra siste delen av turen vår...føles rart og godt å være tilbake på en og samme tid..Håndlaget kunstverkTe kopper fra Kruger parken med Løve motiv Travelling the "...

SUSHI hilsen fra FRANKFURT

Heisann kjære lesere, Sitter nå på Frankfurt flyplass :D Utrolig deilig å sette seg ned og bare være til stede litt. De siste dagene har vært hektisk selv om det har vært ferie. Siste del av turen ...

Tilbake i den "industrelle verden" i Maputo :D

Heisann kjære lesere,Vi har ankommet hotellet vi sov på den første natten vår i Maputo. Det er utrolig deilig og være tilbake til "sivilisasjonen", samtidig som livet på halvøyen i Bilene var balsa...

PART 7 BILENE = PARADIS

Vi befinner oss nå på en halvøy utenfor Bilene, Mosambik. Vi bor i små hytter som er vendt ut mot innsjøen og stranden, dette er paradis og balsam for sjelen. Vi tilbringer dagene fra soloppgang ti...

PART 6 På vei til BILENE, MOSAMBIK

Heisann kjære lesere, I forgårs kjørte vi fra Kruger Lodge hotel i sør Afrika tilbake til Mosambik. Å krysse grensen mellom landene her i Afrika er langt ifra jort på 1-2-3. Det er en masse papir a...

PART 5 SAFARI IN KRUGER NATIONAL PARK

What an amazing day it has been. We had our wakeup call at 5:15am. At 6am Johan (our guide) greeted us with a big smile around his mouth with his SAFARI car outside our room. The safari car was jus...

PART 4 Frokost med utsikt over Kruger parken :D life is wonderful :D

God morgen kjære lesere, Afrika er FANTASTISK. I skrivende stund sitter jeg på hotell terrassen som har en nydelig og blandet utsikt over krokodille elven som renner nedenfor hotellet, skog i bakgr...

PART 3 SAFARI i Kruger parken

Hei bloggen har vaert paa 12timer FANTASTISK safari i dag :)sitter her og blogger fra mobilen med smil om munnen og stjerner i oynene;) bilder og alle detaljer kommer i morgen tidelig for avreise. ...

PART 2-AFRICA-MOZAMBIQUE-MAPUTO

Hei kjære lesere, Nå har vi nettopp kommet fra frokost buffeen som hadde alle jungelens frukter, minst 20 sorter brød og kaker, vafler, pølser, egg i alle mulige former og alt annet hva du skulle k...

PART 1 AFRICA-MOZAMBIQUE-MAPUTO

Heisann kjære lesere, Da er vi vel fremme i Maputo, Mosambik. Reisen gikk veldig bra, vi ble oppgradert til første klasse og tok av med champagne glass i hånden. Videre ble vi servert5 retters midd...

passion, mango frappe

Heisann bloggen, sender deg en liten hilsen fra Starbucks(hvor ellers) i Frankfurt. Sitter her og nyter en passion, mango frappe med en chocolate chip cookie. Yummi. Har du planer for helgen? Jeg ø...

10 dager til MOSAMBIK, STRAND OG PARAPLYDRINK :D

Hei og hopp, mat shopping er NO fun, men jeg kjøpte noen kanon stilige vinglass fra DUKA som jeg legger opp bilder på senere. M ringte meg i dag og hadde følgende gladnyhet; Hi honey, one of my fri...

en liten hilsen fra Starbucks på CPH

Sender en liten hilsen fra Starbucks i Danmark. Batteriet på kameraet er som vanlig dødt(når skal jeg lære å ta med meg lader?), så det blir litt demo bilder i stedet for. Gratulerer med kvinnedage...

VACCINATION TIME :S

I dag tok jeg vaksine mot polio, difteri, tetanus og kikhoste siden jeg snart reiser til Afrika. Fantastisk at de finnes i en og samme vaksine.

Jeg elsker Portugal og søreuropeisk kultur <3

Visste ikke at jeg har savnet Portugal så masse. Det er så mye med den sør Europeiske kulturen vi nordboere skulle adoptert....jeg trenger i alle fall litt mer av "manana instillingen", J...

NÅR KJÆRESTEN ER PILOT....!? :S :D

Da var vi fremme i Fundao som ligger nære grensen mot Spania nord for Lisboa. Dagen i går var lang, her kommer en liten oppdatering. På flyet fra Gdansk til Frankfurt gjorde jeg en aldri så liten &...

HILTON i Danmark :S :=)

Ja, da var jeg fremme i Polskidolski(en av de mange anvn jeg har for Polen..). Turen gikk langt fra smertefritt. Først ble flyet vårt fra Bergen til København kansellert pga tekniske grunner. Vi bl...

SAS sucks.... :S

Nå sitter vi da altså fremdeles på Flesland flyplass i Bergen, flyet skulle egentlig gått kl 14:05. Det flyet ble avlyst pga tekniske årsaker, så vi måtte hente ut bagasjen på nytt, levere inn alle...
CHOCOLATE SUSHI

1, Bergen

Ambisiøs og målbevisst person som ønsker å dele med DEG; **hvordan det er å studere medisin i utlandet **gode oppskrifter, spesielt innenfor SUSHI **ting som er praktisk eller rett og slett bare GOOD for life **litt mote og shopping **trening **Har du noen spørsmål kontakt meg på: chocolate.sushi@live.no